Saturday, November 20, 2010

Contoh SKT

Selaku cikgu yang tak sampai setahun jagung. Saya hampir terpinga-pinga apabila diberikan borang hijau.
"Nak buat apa nie akak? Wajib isi ke?"
"Kalo tak isi ko tak keje la tahun nie kiranyer."
tidak di
Penat setahun bekerja. Semua perkara yang boleh dibuat saya buat. Untuk memperoleh pengalaman paling berharga di tahun pertama saya bergelar "cikgu". Tak semudah yang disangka. Suma dah ditempuhi dan dilalui. Inilah masanya melaporkan apa yang dilakukan.

"Halimatun, ko dah buat banyak keje. Tulis semua. Biar pentadbir tahu. Biar berbaloi."

Sampai saat ini, saya masih tidak merasakan kepuasan dalam menjalani tugas sebagai seorang guru. Terlalu banyak batasan yang sepatutnya diberi peluang. Susah nak diceritakan. Saya faham tidak senang memberi peluang kepada penyapu baru seperti saya.

Hari ini baru saya terfikir mencarai contoh SKT di laman sesawang. Contoh cikgu ini boleh kita sama-sama jadi pemangkin untuk berjaya dalam profesion perguruan.



Contoh SKT


Sekian, terima kasih.
HH~

1 comment:

d.angel said...

guru oh guru.. bgus teruskan menulis ttg info bercorak pelajaran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...